Wednesday, September 21, 2011

soalan wajib setiap kali pulang beraya

Assalamu'alaikum...
baiklah, hari ini genaplah 23 hari kita dalm bulan Syawal..
dikesempatan ini, saya ingin memohon maaf kepada seeeemua orang.saya mohon maaf jika ada terkasar bahasa, terlintas di hati, minda atau secara lisan sesuatu yang kurang baik dan sebagainya.. minta dihalalkan ilmu, atau apa2 sahaja harta duniawi yg mungkin saya terlepas pandang...dan akhir sekali saya ingin memohon banyak2 maaf pd mkck2 (jiran di kampung) yg selalu tanya soalan wajib setiap kali jumpa saya di kampung.. hehe~ kdg2 terpaksa kelentong, kalau x, selagi x jawab tu la xkan berhenti menanya..
baiklah..kepada makcik2 yang moden dan mungkin ada yang terbaca blog saya ni, saya akan menjawab segala persoalan makcik2 dan nenek2 semua yee..hehe..


Jawapan terbaik tentang perkahwinan

Kenapa lambat kahwin?=Kerana Allah tahu masa yang terbaik untuk saya

Dah berpunya?=Ya.. kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing²

Siapa?=Nanti Allah akan perkenalkan la kepada saya..insyaAllah

Bila?=Bila kami dah dipertemukan.. InsyaAllah jemput dtg ke walimatul urus nanti..



p/s : jangan risau la, nanti sampai masa insyaAllah saya hantar surat minta sponsor dulu kat makcik2 dan nenek2 sebelum hantar kad.. hehe.. haish, macam2 kerenah jiran2 kat kampung ni.. yg penting, kita kena sentiasa ingat, semua ketentuan adalah aturan Allah.



=)