Saturday, September 17, 2011

ikan dan sayur..

sistem pesanan ringkas..

makcik
>> salam..sihat?? ni, makcik segan nak cakap tapi tak apa la.. makcik terus terang.. makcik bekenan sangat buat awak jadi menantu makcik.. harap2 awak sudi lah fikir2 kan ye.. dah lama makcik menilai, alhamdulillah makcik sejuk hati tengok kamu..

gadis
>> alhamdulillah, sihat..makcik sihat? batuk2 dah ok? um?? makcik percaya ke saya boleh jadi menantu yang baik? saya ni makcik, jangan kata nak pandai masak, ikan pun xkenal, sayur pun xtahu.. pegang pisau pun terkial-kial.. nanti nak bagi anak makcik makan apa..

makcik
>> xpa, yang penting nak belajar dan diajar..pasal ikan dan sayur awak jangan risau, nanti makcik suruh anak makcik bawak awak pergi pasar, makcik pun boleh ajar kan.. nanti awak fikir2 kan lah ye..

gadis
>> (tergamam! ada ke mak mertua macam ni?) insyaAllah, tapi saya nak istikarah dan tunggu petunjuk Allah, boleh ye makcik? yelah..saya ni banyak kekurangan nya.. family saya biasa2 ja kalau nak banding dengan family makcik..

makcik
>> eh, xpa..biasa2 yg penting amal, kan? boleh2.. itu yang terbaik..awak buat lah istikarah dulu.. Allah kan sebaik-baik perancang..



ok! sila baca entry saya yg berjudul 'kisah' dari episod satu hingga tiga.. hehe~




:)