Wednesday, August 31, 2011

nak jadi macam tu jugak la..





assalamualaikum..

ai..salam aidilfitri buat semua..ya! semuaaaaaaa orang! :)
salam kemerdekaan yang ke 54 juga...
semoga kita semua berada dalam keberkatan dan keredhaan Allah disamping mensyukuri nikmat-nikmat yang dipinjamkan ni..

ok, tajuk post kali ni tiada kaitan pun dengan raya mahupun merdeka..hee~

nak berkongsi satu kisah yang sangat tidak diduga dann mengaharukan..

dua hari sebelum raya aku jalan-jalan dekat pekan..
dan macam biasa, lebih suka keluar rumah, cari barang sorang2..ok, sebenarnya sebab adik2 dah balik kg dulu..jadi xda kawan nak ajak teman..hee~

tangah berjalan2 sambil menjeling-jeling ke arah mila AF atas pentas, aku terserempak dengan ustazah yang pernah didik aku suatu ketika dulu, 4 tahun laluuu..


ok..salam!


me / usatazah

assalamu'alaikum ustazah..
(ustzh ni mesti da x ingat aku lagi... xpela, anggap je la aku pminat die)

ehh..cikgu!!


err??
(ustzh knl aku la!! heaven hokey!)

kamu dah habis belajar, qin?

belum, lagi 3 tahun ustazah.
(rasa nak menagis teresak-esak, terharu sangat ustzh yg da tersangat femes masih ingat aku!)

eh, maryam kenal kakak ni x?
(maryam : anak ustazah, dulu kecik2 selalu berkepit dengan aku)

haha..xingat la ustazah, dulu maryam kecik lagi..

hahaha..eh, awak da bertunang?

belum lagi, ustazah.. hee~

nanti ustazah carikan nak?!

er??
(angguk laju2!! hahaha~)


ok... :) kirim salam pada mak ye, shikin..




ok.. moral of the story ; nanti dah jadi cikgu aku nak ingat nama anak-anak murid.. dan bila dah jadi cikgu, saat paling indah dah tentu bila kita dapat mengembirakan anak murid! best woo kalau cikgu ingat nama kita walaupun dah 4-5 tahun tak jumpa!! paling best ustazah ni da femes, tapi x lupa anak murid.. ustazah memang best! saya nak jadi macam ustazah jugak! insyaAllah~




ni la ustazah saya!!
ustazah asni mansor al-hafizah...







kenangan dengan ustazah asni ' 2007~




:)