Friday, May 24, 2013

#1 Umrah

bismillahirahmanirrahim..

:)

insyaAllah, jika diizinkan Allah, aku and abang akan menunaikan umrah pada 27 hb Mei 2013, bermakna lagi 2-3 hari lagi..kami ikut gang2 Tiram Travel..

ok, sebenarnya kannn.. aku dah lamaaaaa sangat2 nak ke Makkah, menunaikan umrah.. sangat2 nak! ok, pastinya semua orang pun ada perasaan macam ni kan? :) sangat nak pergi.doa sangat2 Allah izinkan. disebabkan keinginan yang jitu dan padu, maka, aku pun selalu sebut2, doa2, dann kumpul duit.. kami dapat duit elaun kan? memang aku simpan sebahagian secara konsisten dari semester 1 lagi.. alhamdulillah, sampai sekarang rutin tu berterusan.. cukup ke x aku belanja? memang la kadang2 tak cukup tapi aku buat la kerja sampingan, contoh nya upah menjahit ke, ajar tution ke. membantu tau..alhamdulillah :D

masalahnya, aku xtau nak pergi dengan siapa.. umi dan abah masih ada tanggungan nak jaga adik2 yang masih sekolah, maksudnya kalau pergi sekali, nanti siapa nak uruskan adik2 kan? maka, aku senyap je la, sabar menunggu adik2.. hehe.. nak dijadikan satu cerita, satu hari ni aku gi servis kereta.. jumpa pakcik ni, aku sembang dengan dia, rancak jugak la..sampai la dia cerita bab2 umrah haji.. last2 dia kata, "insyaAllah bulan 5 nanti pakcik bawak anak2 pakcik gi umrah, dah lama anak2 pakcik nak pergi" aku pun dengan gembira cakap "pakcik, saya nak tumpang keluarga pakcik boleh? dengan abang saya?" umi ada jugak masa tu, umi pun apa lagi.. mintak tolong la sangat2..pakcik tu dengan senang hati bersetuju, maka, kami pun bertukar-tukar nombor telefon..

sejak daripada hari tu, kami selalu la berhubung nak tahu perkembangan.. kiranya, Tiram Travel ni pakcik Nizaruddin tu la yang pilih dan  uruskan suami isteri..aku ikut je la kan..ya Allah, hebat sangat kuasa Allah.. :')

so, bila nak pergi umrah, aku mula meng-google la cerita-cerita orang yang pernah menjadi tetamu Allah.. memandangkan aku jenis yang suka membaca pengalaman orang,insyaAllah aku pun aku menulis pengalaman-pengalaman aku nanti jika Allah izinkan..so hashtag kat tajuk entry tu menunjukkan bab la.. ecece.. semoga perkongsian nanti dapat membantu orang-orang yang pertama kali nak menunaikan umrah macam aku ni ha, blur ok! banyak belajar daripada pengalaman orang dan ustaz2 masa kursus tu.. huhu..

dikesempatan ini, aku nak mintak maaf sangat2 jika ada salah dan silap.. jika ada terhutang, mintak dihalalkan.. doakan aku dan abang dapat menjadi tetamu Allah dengan lancar ye sahabat2 sekalian :)


ok, to be continue.. assalamualaikum :D