Wednesday, October 31, 2012

Allah lebih tahu..

bismillahirrahmanirrahim..

sekarang musim exam.. kann, aku da kata da.. aku ni rajin hapdet musim exam jek.. hehe.. tadi 2nd paper kami, teknologi dalam pendidikan.. esok paper berkaitan mata pelajaran pengajian sosial.. tapi..tapi.. belum start enjin nak membaca sebab nota adalah non-ada.. hehe.. semester ni kami lebih banyak ber-microteaching berbanding belajar teori.. so, masa diajar kami relek2, enjoy2 je.. tup..tup.. nak exam, baru menggeletar mencari nota.. terima kasih google! hee~

exam tadi adalah pagi.. so, habis exam pukul 11 tengah hari.. lepas exam aku dapat tahu sekolah praktikum perrrrrtama yang bakal aku pergi menabur bakti :p .. hehe.. memang la, masa belum tahu, aku pun antara yang merayu-rayu la kann, mintak pensyarah supaya bagi sekolah paling dekat, kalau boleh jalan kaki je dari asrama ni.. boleh bangun lambat sikit... ppfftt.. hahaha.. memang bersungguh la ni merayu.. dann tiba-tiba aku jadi malas la nak merayu bagai.. terus aku bgtahu azie, 'xpela zie, Allah lebih tahu mana yang terbaik untuk kita..' memandangkan aku akan berpraktikum dengan azie, maka aku sedapkan hati dengan cara berkongsi dengan azie la kan.. hehe..

selepas ke-tekad-an aku tu, aku x ada da nak bercerita tentang praktikum.. asal terfikir je cepat-cepat monolog 'Allah tahu apa yang terbaik!'.. so, hari ini aku dah dapat tahu sekolah mana akan aku pergi praktikum semester depan.. hehe.. sebabkan aku ni ada sifat eksited keterlaluan, maka aku usung si azie untuk cari sekolah lepas paper teknologi.. hahaha.. padahal.. padahal lambat lagi.. dah la semester depan! tahun depan! tah-tah bulan empat baru praktikum nya. hahaha..

biasalah kan, pertama kali nak cari sekolah tu, mesti sesat punya.. tapi sesat manja-manja je, xla sampai berjam-jam.. cuma tersilap masuk simpang je.. alhamdulillah, Allah permudahkan :) dann..kami pun jumpa sekolah tersebut.. ronda-ronda luar sekolah..dah puas usha sekolah tu, kami chaww.. sekali, baru kami tahu, yang kami usha tu belakang sekolah..hahaha.. ada pintu depan rupanya.. +__+  da, pintu belakang pun banyak kereta cikgu nya.. kami usha dari kereta je. azie pun sebut kuat-kuat 'kelas disleksia, kelas pendidikan khas'.. owwhh.. sekolah bakal kami pergi ni ada kelas pendidikan khas.. lagi semangat dan bersyukur la aku sebab kemungkinan ada kawan2 kos pendidikan khas nak dihantar ke sekolah sama adalah tinggi.. hee~ alhamdulillah, Allah permudahkan.. sekolah tu x ada lah dekat, tapi.. Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kami, insyaAllah.. :)

dan.. balik terus online.. google dan baca serba sedikit tentang sekolah.. alhamdulillah, Allah permudahkan.. guru-guru sekolah tu nampak friendly. guru besar, perempuan... insyaAllah, semuanya akan ok! :D dann.. sekarang, jadi eksited nak praktikum.. on the way balik, aku dgn azie duk menghitung hari kami dekat maktab.. dah semester 4 dah kita, semester depan da nak praktikum da kita, xlama lagii je nak jadi cikgu.. takutnya!! May Allah ease everything.. Amiinn..

Azie : sekarang saya tahu dah kenapa maktab kena 5 tahun. Ni pun rasa ilmu x cukup..
Iqin : bayangkan budak tanya kat kita, soalan yang tak terjangkau dek akal.. nak jawab apa??
Azie : cepat2 la call senior..
Iqin : +____+


:: moga Allah permudahkan perjalanan kami.. :)