Friday, October 21, 2011

big bad wolf..

ai..assalamualaikum..
hee.. memandangkan kami cuti deepavali seminggu, maka, dgn kadar segera, tepat pukul 10 pagi hari jumaat dah sampai kampung halaman..kui2.. 20 minit je kalau drive dengan kelajuan 100/km -120/km dari ipik nun.. berdesup, sampai..alhamdulillah..

seperti biasa bila dah sampai rumah, adik2 akan buat laporan itu dan ini..hal sekolah, hal tution, hal sana, hal sinun..segala la! hehe.. tiba-tiba tergerak hati nak tanya pasal big bad wolf.. book fair dekat upm tempoh hari..ok, adik2 saya sangat berminat dengan buku, macam bercinta ja..kalau ke mana-mana mesti panas punggung kalau terlupa bawak buku.. mesti nak ajak balik cepat..choi betol! maka, untuk mengelakkan mereka berdua panas punggung, terpaksa la menghuyung beg besar untuk memuatkan buku-buku mereka berdua.. '-'

me / ila

ila, hari tu pergi book fair x?

pergi la! ika ponteng sekolah sebab nak gi sana,kakak!

ha? sanggup? umi bawak?

haah..umi bawak..banyak buku kitaorang beli..

berapa banyak? sorang 5 buah buku ke?

xla.. jumlah buku kitaorang beli 35..

haaa????????????? *pengsan!*

ala, 35 buah tu baru rm288,kakak..murah tu!

erk.. memanglah murah...tapi banyak gila!!

ika dah balut semua buku tu..

owh..okie *pengsan again!*




nah! kira sendiri..






alahai adik-adik..macam manalah kamu gagah nak membaca novel-novel bahasa inggeris tu seminggu sampai 3 ,4 buah buku! kakak ni 2 tahun pun masih muka surat satu..huhu~ nanti kakak dah ada rumah, buku-buku tu transfer kat rumah kakak tau, kita buat library.. ajar anak-anak kakak bahasa inggeris,hokey! *jimat* hahaha..




antara koleksi yang ado~


memandangkan kakak xkan beli buku sebagai hadiah untuk kamu berdua sebab kakak pun x pasti buku apa yang kamu berdua belum baca, maka, kakak dah bertekad akan membeli rak buku di tesco je la untuk hadiah birthday kamu yee..hehehe~ ok kan?




kakak mana yang tak bangga bila adik boleh habiskan keempat-empat buku setebal kamus dewan ni seawal usia 12 tahun.. tahniah tau! kakak x mampu laaaaa.. huu.. tengok pun dah berpeluh..hehe..




ni lah adik2 saya yang amat membanggakan seisi keluarga, menulis blog dalam bahasa inggeris! selamat bersiar-siar ke blog mereka :)


ika
(kenny rogers)






ila
(hospital)


ke mana-mana pasti dengan buku.. kakak yang kaku, xtahu nak buat apa bila menunggu.. baiklah! mulai hari ni kakak akan bawak buku ke mana-mana, tapi not english novel la.. kui2..








p/s : alhamdulillah.. bersyukur dengan nikmat Allah pinjamkan buat keluarga saya, sahabat-sahabat saya dan umat Islam yang lain.. :)