Monday, October 31, 2011

jalan-jalan di negeri darul iman~

assalamu'alaikum..hai ppl..

memandangkan hari ini tak ada kelas pagi sedangkan telah bangun awal pagi sebab ingat ada kelas pepagi; maka dikesempatan ini, saya nak hapdet tentang cuti deepavali.. kami warga pendidik cuti seminggu khas untuk deepavali.. maka seperti dalam entry 'ber-aktivitas' yang telah saya janjikan, nak cerita tentang aktivitas saya bersama sani express.. haha.. ayat tungang tebalik, bersimpang siur sebab otak dah lama berehat..huu~

ok, baiklah.. cuti baru-baru ni saya ikut azie balik rumah.. kat marang,terengganu.. best! sungguh! amat! teramat! hee~ azie bawak jalan sana, jalan sini, 3 hari 4 malam di sana..

al-kisahnya, si azie ni ada lesen kereta, P nya pun dah habis matang dah tapi xpernah berpengalaman drive kereta keluar kampung.. sebelum sampai ganu nun, punya la berjanji 'yelah2, saya drive nanti..awak tunjuk jalan ja..' tapi bila sampai sana, bila diperhatikan, jalan dari kuala terengganu ke rumah dia adalah lurus ke hadapan sahaja.. ceit.. apalagi, bila sampai masa, dipaksa lah azie drive..hehehe..



hasilnya!



jadi co-pilot sambil makan kerepok lekor ganu, goyang kaki~


tahniah azie! anda mampu mengatasi rasa takut tu.. alhamdulillah.. saya tumpang seronok sebab lain kali kalau saya gi ganu awak boleh drive da.. hihi..

ok..back to the topic! ehem2.. azie bawak jalan2 banyak tempat.. seronok sangat!!! teehee..




taman awam lagun; cantik!




muzium..
camera xleh bawa masuk..so, snap gambar guna galaxy tab..
apalah makcik guard tu, zaman da moden..hp pun jadi je untuk snap pic,kan
?...





taman monumen dibelakang..
TUTUP PADA HARI SELASA
(kebetulan kami melancong pada hari selasa)
+_+






masjid kristal









muzium negeri
macam-macam ada woO..






Masjid Tengku Tengah Zaharah a.k.a Masjid Terapung






santai...




baaaaanyak lagi sebenarnya tempat kami pergi..pasar payang, masjid putih, china town, bazaar warisan, semua la kami redah...al-maklumlah bila dah besar panjang ni, tak excited sangat nak bergambar.. bila azie suruh baru la tersenyum kambing, snap sana snap sini.. gambar time makan non-ado sebab segan la nak snap2 depan mak ayah azie, plus2 ashyiqin adalah seorang yang pemalu..erk?!.. padahal dalam hati; 'alaaa..kena snap ni! xpela.. sob2.. '..heee~ dush2!


memang best la gi jalan jauh-jauh kali ni.. berbaloi-baloi..makanan semua sedap2!! huuu..terharu dengan mereka-mereka yang telah melayani kerenah saya sepanjang berada di negeri orang..terima kasih azie dan semua yang terlibat.. :D happy sangat! semangat kalian untuk menggembirakan saya sangat2 lah saya hargai~



p/s : insyaAllah, dengan izin Allah nak bawak azie jalan-jalan tempat saya suatu hari nanti~






:)