Tuesday, November 19, 2013

#31113 Wedding Day

Bismillahirahmanirrahim.. :)

3 November 2013 #31113 shall be my favorite date forever.. :)

entry hari ini insyaAllah akan cerita tentang tempat kejadian, baju pengantin, dannn tulang belakang yang bertungkus lumus menjayakan majlis ini.. :')

pagi-pagi aku, azie, ba, fatin, dan ika siap dekat Kajang.. thanks to all of u sebab teman aku.. tq sgt! ;) tapi, pagi-pagi lagi aku dah kena marah dengan umi sebab...sebab.. lambat..hahaha.. 'kakak! cepatla! semua orang dah sampai ni' ;p

maka, kami pun bergegas la ke Masjid Uniten.. tempat di mana majlis akad nikah dan kenduri walimatulurus akan diadakan..ya, majlis kahwin di Masjid Uniten..  :)


Masjid Uniten ni best sangat!! dua tingkat..atas masjid, bawah dewan.. siapa-siapa pun boleh sewa.. sangat berbaloi kalau buat kenduri kahwin dekat sini.. ramaaaaiii tetamu puji2 dan suka,.. sebab luas, senang nak solat, bilik air selesa, boleh rehat untuk keluarga yang datang jauh.. budak-budak pun bebas berlari.. pemandangan pun best, parking luas, senang nak cari sebab tepi jalan, dan palingggg best kita boleh sekalikan niat untuk ajak orang ke masjid.. (ustazah yang pesan ni).. hee.. 



baju nikah dan majlis cik nor suruh aku design.. dia buatkan.. so, untuk nikah, aku nak baju dress ala-ala baju tunang aku dulu.. sebab kembang, senang nak jalan..hehe.. warna putih pearl, umi request.. umi nak sangat aku pakai baju warna putih-putih krim untuk nikah..  :) dan veil pun aku design macam tu.. penuh manik atas kepala..hihi.. i like! i like! 



baju pink adalah family.. lelaki baju melayu pink, perempuan baju kurung dan jubah pinky-pinky macam tu.. baju-baju ni aku dan umi beli dah lamaaaaa da, sebelum raya aldilfitri lagi.. so, makcik-makcik aku eksited gi tempah last-last awal sangat siap, duk geram je memasing x sabar nak pakai..hehe.. sabo je la.. yang gambar-gambar  ni adalah bahagian atas Masjid Uniten..LUAS sangat.. 




luas kan kawasan Masjid Uniten ni? si kecik-kecik berlari-lari kat belakang, x ganggu majlis..hihi..
baju nikah untuk pengantin lelaki macam biasa la, baju melayu.. samping kami pilih warna kuning krim..


akad nikah ~ ijab qabul
alhamdulillah...

lepas nikah, kami turun bawah untuk tukar baju.. alhamdulillah, cik ita yang makeup kan aku  pun suka sebab x perlu bawak barang-barang makeup pindah-pindah tempat sebab kami tukar baju dekat dalam masjid tu jugak.. 

bila azan zohor, semua naik atas masjid solat berjemaah.. alhamdulillah, one of my dreams.. nak buat majlis dekat masjid, tetamu berjemaah.. lepas zohor, kami pun berarak masuk dewan..aku pilih warna mint + shock pink sebab nak nampak ceria.haha.. masa aku tunjuk design baju untuk majlis walimatulurus ni, kakak2 yang kerja dengan cik nor duk gelak je kata aku macam kanak-kanak ribena sebab nak reben bagai kat baju..hahaha..




alhamdulillah, hasilnya, memang sangat memuaskan.. aku jumpa tailor, memang aku pesan sangat-sangat x nak ketat.. biar longgar sebab nanti aku x selesa dan silap-silap aku xnak pakai..hahaa.. tapi, bila da siap, letak reben memang jatuh cinta!! best sangat! selesa.. dan paling best warna baju memang sama macam aku request.. terima kasih ya Allah! terima kasih tailor! dan terima kasih pengapit, pali dan basirah! :)

majlis walimatulurus kami, dekat bahagian bawah Masjid Uniten.. sekali lagi nak bagitau, LUAS sangat..hahaha..

dalam dewan..




luar dewan..





kan?? Luas dan selesa sangat.. alhamduillah.. si kecik-kecik yang berlari-lari tadi, sempat mandi lagi, bilik air masjid kan selesa dan bersih.. lepastu tidur beramai-ramai dekat bahagian atas, dah penat berlari..hehe.. 
alhamdulillah.. tiada perkataan selain syukur yang teramat sangat atas keizinan Allah untuk majlis ini berjalan dengan lancar dan baik.. syukur ya Allah.. dan tak ada perkataan untuk gambarkan betapa bersyukur nya aku ada tulang belakang yang sangat-sangat membantu dan mendoakan majlis kami ini.. terima kasih semua! berkat kerjasama dan doa kalian, Allah izinkan semua ini berlaku.. terima kasih! *big hug* :')


family yang awesome~


~classmates~
 






~convent-ians~
 

~surada-ians~


~left.adnan-ians~

walaupun gambar kecik di hujung sebelah kanan,  hahaa...but.. u know who u are, right?!
;)


dan terima kasih juga kepada mereka yang berusaha menggulung telur guna tisu, melipat-lipat origami cute box, dan x lupa pengusaha bahulu..hehe.. 

bungkus telur dengan tisu pun a part of my dreamssssss.. hikss.. alhamdulillah, tercapai..



kotak origami 500pcs made by jiran belakang rumah, teacher ramlah.. tq teacher!!



bahulu 2 saiz.. kecik comel untuk kanak-kanak, dan kotak besar untuk orang dewasa.. :)



oh ye, buat 'kawan', terima kasih sudi hadir..datang jauh dari Melaka, terima kasih! walaupun tak sempat jumpa, kami phootoshot outdoor masa tu, tapi kehadiran kamu amat bermakna! tq ya Allah mudahkan urusan dan lembutkan hatinya untuk hadir.. tq 'kawan'! tq! ehem..aku tau ko syg aku... ya! syg ko jgk! :)

terima kasih kepada semua yang hadir, yang bagi hadiah super banyak! yang bertugas sama ada secara langsung mahupun tidak dan yang paling istimewa yang mendoakan.. terima kasih untuk segalanya, hanya Allah yang dapat membalas segala kebaikan kalian.. :') 

.
.
.

terima kasih ya Allah atas izinMu ini!
terima kasih bride's tulang belakang!
terima  kasih groom's tulang belakang!
terima kasih semua! :')


lots of love, 
kami.. 
#31113