Thursday, June 14, 2012

13612

bismillahirahmanirrahim..

:) haii..assalamualaikum.. entry hari ini untuk cerita kejadian semalam...sekarang musim cuti, maka, baki-baki cuti digunakan untuk ambik dan hantar adik2 gi sekolah, tution, photostat etc..

nak dijadikan cerita, semalam, semalam ye, 13 Jun 2012 berlaku kemalangan.. ok, first time kot.. of course time accident tu xtau nak buat apa.. mcm mati kutu je, blank! oh yes! i was alone!! huhu~

ok, kejadian berlaku dekat round board.. haihh.. teringat pulak masa mula-mula belajar drive, tempat palinggg aku takut nak hadapi adalah 'round board'.. and at last, berlaku jugak accident kat round board..huhu~ ok, kat round board mesti la kita akan toleh2 kanan, tgk ada kereta dtg x,kan? bayangkan, bila xda kereta da, kita akan tekan minyak slow2..kan?

tapi.. apa yg terjadi semalam, bila aku tgk xda kereta dari kanan, aku pun keluar dan tiba-tiba je, sekelip mata aku langgar kereta depan.. huwaaa.. tah la, xtau nak cakap apa.. dua-dua salah.. kereta depan aku tu lelaki india, dia x biasa jalan kat situ, teragak-agak nak keluar.. yang aku pulak, confident xde kereta depan aku..mau x nya, kereta sebelah aku da jalan, aku ikut je la.. tapi kalau da nak kena kan.. hurmm..

kami pun ketepi la, bahasa lebih indah, ke bahu jalan.. :p pastu memang aku blank xtau nak buat apa, aku tanya uncle tu, 'uncle, nak buat apa ni?' sambil tahan air mata gementar.. haha.. ok, serius kott, aku cuak! pastu aku call umi, suh uncle tu cakap dgn umi.. sbb memang xde sepatah perkataan pun keluar dari mulut aku.. aku terus cari air..dulu kecik2 tokmak selalu bg minum air kalau aku jatuh, terkejut or menangis tiba2.. maka, aku pun cari air dan terpaksa buka puasa ditengah hari sebabkan kejadian tu..haihh..

pastu uncle tu suh aku bawak die gi mana2 bengkel yg aku biasa gi apa,dia ingat aku biasa ke accident maka, sekali lagi aku call umi.. haha~ memang blank ok! kami settle kat bengkel.. and, the best part was..aku lah kan kena bayar semuaaa!! huhuhu~ meh tengok kereta aku n uncle tuh..


mine~

nampak ok? try zoom.. hehe.. 





ni..



kereta uncle tu..

sila klik untuk tumbesaran yang lebih sempurna.. :D




ok.. total cost  $$$$.. ya! sy yang kena bayar!! saya!! huhuhu~ apalahmalapetaka.. tapi nak cerita banyak2 pun, benda dah jadi kan.. tapi dalam keadaan blank tu,aku x henti2 bersyukur sebab uncle tu sgt2 la baik.. x sergah2, marah2 ke hape.. yelah, dua2 salah kan..  bayangkan kalau aku langgar dia, pastu dia garang2 mintak lesen aku, mintak alamat, mintak nama mak ayah ke hape ke.. bawak gi balai ke kan.. lagi mampuihh.. sedangkan dia mintak no telefon aku pun aku bole xingat.. hee~ ok, again! aku sgt blank!! 


lepas ni.. saya berjanji! akan berusaha untuk jadi pemandu yang lebih berhati-hati dannn akan elak lalu round the board..sanggup ikut jalan jauh.. +______+

::: kadang2 Allah pilih kita untuk sama-sama tanggung ujian atas kecuaian orang lain untuk ingat kan diri sendiri secara tak langsung... :)wallahu'alam..