Sunday, July 4, 2010

SEM 3~

hii ppl..hahaha..lama gila x update blog kan..mcm da telupa je ada blog..ngeh2.. sem 2 da pun berlalu dan sem 3 da pun genap seminggu..sy mmg x suka menulis apatah lagi menaip tp setelah dipaksa oleh azie (blogger teraktif di alam semesta a.k.a my clssmate), saya kena jugak la update..

minggu pertama ni, sibuk dengan orientasi pelajar baru ambilan Jun 2010.. hari pertama xmasuk kelas sebab terlibat dengan pendaftaran pelajar baru..saya bertugas dekat kolej kediaman Sentosa..hehe~ berbaju batik IPGIK, berkasut tutup bertumit 1 inci (ikut etika pemakaian la kan..) hehe, dan of course la berpeluh-peluh..turun naek tangga tunjuk bilik dorang..

macam-macam kerenah mak ayah dorang nak hantar anak2 sambung belajar..ada tu, siap bawak nenek dua-dua belah mak ayah lagi..habis kolej kediaman ni nenek berdua tu tawaf..haha~ ada yang muka toya je nak masuk sini, ada tu berseri-seri.. tp kebanyakan parents tanya soalan yang hampir sama iaitu.. "maktab ni x ada koperasi ke, dik??" jawapan nya, "x ada, pakcik.. sebabnya kami ni dikelilingi dengan tesco extra, jusco, mydin, leisure mall. kalau nak pergi jauh skit, mid, ts, klcc pun bole sampai...umm..kira banyak la tempat membeli belah.." panjang lebar kan jawapan saya?maklum la, nak jadi cikgu mesti bagi jawapan yang jelas..ngeh2.. pakcik2, and uncle2 tu pun angguk2 kepala.. pakcik2 n uncle2 je yang tanya2 ni sbb lelaki x bole masuk kediaman, kena tunggu kat lua je, sambil tunggu tu la dorang tanya macam2..

hari pertama tu jugak, saya da start tidur lewat sbb tunggu dorang habis orientasi bersama JPP..bgn awal pagi pukul 5 untuk bukak pagar, lepaskan dorang..hehe~ tp ada jugak dua hari x terbangun sbb letih sgt..ngeh2..sorry ye kak akmar..x dpt teman akak bukak pagar sama2..

oh ye.. malam kedua, kami yang ' veteran ' duk kat hostel berkumpul la dengan pelajar2 baru ni..kenal2.. tp xleh la letak nama sebenar kan.. mcm2 nama ada, azie=eton, ika=airasia (air asia sbnrnya..haha~), kaklong=nur zirwatul mahabbah, echah=lola linda, mok nik=lu'lu (org bidayuh la konon), n saya=mumtaz zyneerah al-jannah..wah..panjang gitu..dorang panggil kak mumtaz walaupun ada yang lebih tua dr saya..maklumla, muka matured..huhu~

tapi dalm kesibukan kota minggu pertama, saya dan beberapa rakan sekelas dan sekufu buat plan nak gi genting!!! hahaha... plan ni saya cuba laksana kan jugak lagi2 bila mdm mohny (one of my eng lec) bg tahu ada 2 orang failed untuk subjek dia..huhu~ takut maaa.. so, pergi genting sblm terlambat la kan..hahaha~

okie..nantikan gambar-gambar kami ke genting!! salam..